Stránky OK5NW

OK5NW

Robert Sanetrník
Karafiátová 4
77900 OLOMOUC
   

Něco málo mně

Narodil jsem se v roce 1966 v Olomouci. Po základní škole jsem studoval na Střední průmyslové škole elektrotechnické v Olomouci na Božetěchově ulici - obor výpočetní a řídící systémy. Mým největším koníčkem je od počátku elektronika i když zpočátku jsem se věnoval spíše nízkofrekvenční technice (byl jsem zvukařem u rockové skupiny). Na vojně jsem sloužil u protivzdušné obrany nejprve jako mechanik radiolokátorů a posléze jako velitel družstva spojařů na KV stanici R118. V té době jsem si udělal druhou třídnost jako "pípák", ale morse jsem znal již od mládí z pionýra. Tady jsem tedy poprvé "přičichnul" k vf technice a při pročítání Amatérského rádia jsem se dozvěděl o radioamatérské činnosti. Po příchodu z vojny jsem nastoupil k Dopravnímu podniku, kde jsem několik let pracoval jako řidič tramvaje. Zde jsem se seznámil s Jardou OK2ZS - SK (v té době OK2SNW), který mě přivedl do radioklubu OK2OHA sídlícího v Olomouci - Neředíně. Tam jsem se ještě seznámil s mnoha přáteli a navázal své první QSO na klubovou značku pod dohledem Mirka OK2WDC (SK). Pamatuji, že to bylo s ruskou protistanicí a to telegrafem. Mirek mě pozval na závody na Studenou loučku kousek od Mohelnice a tam jsem se poprvé zúčastnil soutěžního provozu.
V létě roku 1992 jsem si udělal zkoušky třídy "C", která mi umožňovala vysílání na pásmech 160, 80, 15, 10 metrů a na VKV. Prvním zařízením byl transceiver R2CW na 144 MHz, ke kterému jsem posléze dokoupil tranzistorvý PA 50 W a později ještě transvertor pro krátkovlnná pásma. První QSO na moji značku je se stanicí OK2TH z 18.7.1992 na 144 MHz. První krátkovlnné spojení je se stanicí EC3DCT z 1.12.1992 na pásmu 21 MHz provozem CW. Všechna spojení mám evidována v elektronické podobě.
Dne 18.2.1994 jsem si rozšířil koncesi na třídu B a zakoupil jsem TRX Kenwood TS-450S. Nyní vysílám z 9. poschodí paneláku na Karafiátové ulici č. 4 v Olomouci (JN89OO). V současnosti používám na KV transceiver Kenwood TS-590S s LW sloper anténou délky 41 metrů na spodní pásma do 10,1 MHz a inverted VEE dipól na střeše paneláku pro KV pásma od 14 MHz nahoru. Experimentuji s extrémně nízkými výkony pomocí home made SDR TRXu, zapojení inspirováno YU1LM. Velmi malými výkony pracuji provozem JT65-HF a WSPR, kdy mám radost z reportu přišedšího přes oceán za použití výkonu třeba 100 mW. Na 144 MHz v současnosti nepracuji i když mám na střeše paneláku otočnou PA0MS.
Druhy provozu: preferuji soutěžní QSO hlavně provozem CW a RTTY a PSK31(64,125). V době mimo závody rád navazuji spojení provozem JT65 a JT9. Nejsem sběratelem zemí DXCC a expedic, protože při poslechu expedic a hlavně jejich rušitelů mám někdy pocit, že HAM Spirit je jen zbožným přáním.


Stanice OK5NW

Diplomy - zobrazení získaných radioamatérských diplomů


Sluneční aktivita

Graf sluneční aktivity (Flux, SSN, index A)
  tento měsíc   minulý měsíc   rok 2017   rok 2015-2017


Číslicová technika

Číslicové obvody (kombinační, sekvenční)
Mikrokontroléry PIC (Microchip)


Různé

e-publikace - radioamatérské, elektrotechnické a technické knihy a časopisy